Olemme talven aikana uudistaneet palvelukonseptiamme, jotta pystyisimme tarjoamaan pelaajillemme entistä viihtyisämmän Pickalan. Tämän hetkisen poikkeustilanteen johdosta moni asia ei kuitenkaan valitettavasti välity kaikilta osin pelaajillemme. Yksi asia mikä kuitenkin näkyy jo kentällä, on valvojatoiminto, jonka osalta olemme muuttaneet toimintatapaamme kaudelle 2020.
Pitkäaikaisesta, vapaaehtoisuuteen perustuvasta toimenkuvasta siirryimme lähemmäksi työsuhdetta. Valvojista siirryimme ”Club Hosteihin”, joiden työnkuva ja työajat laajenevat. Työaikojen laajentuessa henkilöiden määrää vähennetään. Vetovastuun uudesta ratkaisusta otti Pickalalainen Kim Juntunen.
Muutoksella pyritään nostamaan pelaajien palvelutasoa ja tukemaan Pickalan strategiaa. Club Hosteilla on samat vastuut ja velvollisuudet kuin valvojillakin, mutta tämän lisäksi he tekevät myös paljon muuta. Ajattelumalli muutetaan jatkossa kokonaisvaltaisesti valvonnasta moniosaamiseen, jossa uusi Club Host tekee laajemmassa toimenkuvassa avustavia töitä myös muualle. Tietysti asioihin tullaan puuttuman valvonnan kautta myös jatkossa, mutta haluamme tehdä sen asiakaspalvelulähtöisesti. Kentille tullaan viihtymään, joten pelaajien ei tulisi kokea rakkaasta harrastuksesta ja sen valvonnasta ylimääräistä painetta. Siksi Club Host on jatkossa pääsääntöisesti asiakaspalvelija. Tiiviimmällä henkilömäärällä ja pidemmillä vuoroilla varmistamme, että palvelemme pelaajia tasalaatuisesti ja pelaajat tunnistavat Club Hostit aina kentällä liikkuessaan.
Tässä yhteydessä haluamme kiittää vapaaehtoisia valvojiamme siitä hienosta työstä, jota olette Pickalan eteen vuosien varrella valvojina tehneet. Pitkä kokemuksenne Pickalan toiminnasta on ollut meille erittäin suuri etu, kun kaikki valvojat ovat tienneet, miten kenttä toimii eri tilanteissa. Erityiskiitos Lefalle upeasta yhteistyöstä valvojien esimiehenä toimimisesta.
Uskomme, että tällä toimintatavalla pääsemme kohti pelaajia entistäkin palvelevampaa Pickalaa!